Chatt för Matkalkyls användare ✨ 😌 💬
Jag har öppnat en Telegram grupp samt en Guilded-server. Min avsikt är att skapa intressanta förutsättningar för en community för de som är intresserade av hälsosam livsstil.
Telegram
Telegram är enkelt och de flesta vet hur det fungerar och har det redan installerat.
Gå med i Telegram-gruppen
Inbjudan-länk: t.me/+cotJePJ4VMFmMjk0
Du behöver ha appen installerad för att följa inbjudan-länken.
App-Installation av Telegram
Telegram för IPhone på Apple store
Telegram för Android på Google Play store
Telegram för desktop
Varför inte testa Guilded?
Guilded har fler funktioner. Jag kan rekommendera det.
Tänk dig Microsoft Teams, Zoom, Discord. Det är ungefär samma sak. Ett utrymme för diskussioner via text och streaming och goda möjligheter att forma innehållet. Finns både mobil-all och för dator.
Förhandstitt
Du kan direkt nu se hur Guilded ser ut, utan att behöva registrera ett konto: Besök Guilded Chatten och klicka runt där. 🕵️
Gå med i Guilded-servern
Följ denna inbjudan-länk för att gå och registrera ett konto om du inte redan har ett: guilded.gg/i/pPJn6PD2
App-installation av Guilded
Inbjudan-länken ovan ska ge vägledning, men här är lite allmänt om installationen.
Installationen kräver ett Roblox-konto av alla ting. Det är för att Roblox köpte upp Guilded 2021. Det är dock enkelt att registrera och appen vägleder dig via installationen. Ett plus är att ingen e-mail verifikation behövs och systemet har grundläggande anonymitet.
Guilded för IPhone på Apple store
Guilded för Android på Google Play store
Guilded för desktop
Varför Guilded?
Medan Guilded är främst avsett för datorspelare att kommunicera medan de spelar, så fungerar Guilded utmärkt för allt annat.
Varför inte Discord, Teams eller andra alternativ?
Discord används av många vitt skilda communities som ex "GOFIKA" eller "Allmän svensk chatt", men tyvärr är Discords android-app allt för dålig sedan de programmerade om det för några år sedan. Discords gränssnitt är inte längre funktionsdugligt.
Alla andra alternativ har flera begränsningar.
Status
Tanken här är att skapa förutsättningar och se om det blir användbart. I dagens läge är det bara jag där. Jag utvärderar alla tillgängliga teknologier som kan skapa mervärde.
Guilded är en klar vinnare.
Hjälp
Om du behöver hjälp, välkommen att skriva ett svar i denna tråd eller skapa en ny tråd i forumet här. 🌸